Geoblog.pl    agnieszka    Podróże    POLSKA; Pieskowa Skała - Maczuga Herkulesa - Kapliczka na Wodzie - Ojców    Ojców - Królewny uśpione pośród białych, wapiennych skał, cisza i poranna mgła...

Polska, Ojców

....cd

4) Kapliczka na Wodzie - przy drodze do Ojcowa, przykład pomysłowości naszych rodaków podczas zaborów. Był wówczas zakaz budowy, więc nasi przodkowie zawiesili kapliczkę nad wodą ;). Historia obiektu jest opisana w gablocie obok kapliczki.

5) Ojców - parkuję auto na wiecznie przepełnionym parkingu :( - zwiedzam:
ruiny zamku i muzeum w baszcie, jemy kiełbaskę w jedynej kawiarni w okolicy.
Obok jest muzeum przyrodnicze, dość ciekawe z wypchanymi zwierzętami zamieszkującymi okolicę. Przy odrobinie szczęścia można kupić srebrną biżuterię z kamieniami wszelkiego rodzaju ;) Przy zejściu do kawiarni jest postój koni z bryczkami dla 'leniwych' turystów ;). POLECAM! Zawsze wykupujemy najdłuższą trasę. Okolica piękna, można sobie wypatrzeć miejsce na nocleg! W drodze powrotnej wysiadamy przy Strumieniu Miłości. Koniecznie należy się napić owej magicznej wody ;). Z tego miejsca widać piękne skały Bramy Krakowskiej. Obok jest dokładne info o trasie prowadzącej do Jaskini Łokietka. Trasa prosta, nie męcząca, krajobrazy i nastrój cudny! Po ok 10-15min jesteśmy przy wejściu do jaskini. Jest to jedna duża grota - więcej w niej historii i legendy niż zwiedzania ;) ale polecam, czemu nie jak już się tam będzie.

Później powrót do auta, jakieś 25min i ...do domu.

Ojców jest bardzo spokojnym miejscem. Można go też potraktować jako bazę wypadową po bardzo ciekawej okolicy.
W obrębie 50km mamy Kraków, Oświęcim, Orle Gniazda mnóstwo skałek do wspinania i tras rowerowych, o trasach pieszych już nie mówię ;)

Można też poprostu całymi dniami, w ciszy leżeć na trawie i chłonąć promienie słońca!